Sıfır Atık Vakfı Başkanı Ağırbaş ve Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Bayraktar, Londra’da STK’larla Buluştu

24 Haz 2026

Sıfır Atık Vakfı, Londra İklim Eylemi Haftası kapsamındaki çalışmaları çerçevesinde, Türkiye’nin Londra Büyükelçiliği ev sahipliğinde, sivil toplum kuruluşları (STK) temsilcileriyle “Sıfır Atık Vakfı Bilgilendirme Toplantısı” gerçekleştirdi. Toplantıya Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Türkiye’nin Londra Büyükelçisi Osman Koray Ertaş ve Sıfır Atık Vakfı Başkanı, COP31 Yüksek Düzeyli İklim Şampiyonu Samed Ağırbaş katıldı.

Sıfır Atık Hareketi Kurucusu, Birleşmiş Milletler Sıfır Atık Yüksek Düzeyli Şahsiyetler Danışma Kurulu Başkanı ve Sıfır Atık Vakfı Onursal Başkanı Sayın Emine Erdoğan Hanımefendi’nin himayelerinde küresel bir çevre hareketine dönüşen Sıfır Atık yaklaşımının uluslararası çalışmalarının ele alındığı toplantıda; iklim değişikliğiyle mücadele, enerji verimliliği, sürdürülebilirlik ve ortak çalışma alanları değerlendirildi.

“Enerji Dönüşümü; Güvenlik, Bağımsızlık ve İklim Hedefleriyle Birlikte Ele Alınmalı”

Toplantıda konuşan Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, küresel enerji gündeminde yaşanan gelişmelerin enerji arz güvenliğinin önemini bir kez daha ortaya koyduğunu belirtti.

Dünyada elektrik talebinin hızla arttığına dikkat çeken Bayraktar, yapay zeka, veri merkezleri, elektrikli araçlar ve soğutma teknolojileri gibi alanların enerji ihtiyacını artıracağını ifade etti.

Bayraktar, Türkiye’nin temiz enerji dönüşümü sürecinde üç temel başlığa odaklandığını belirterek, “Enerji arz güvenliği, enerjide bağımsızlık ve 2050’lerin başında karbon nötr bir ekonomi hedefi, Türkiye’nin öncelikli gündemleri arasında yer alıyor” dedi.

Türkiye’nin enerji ithalatına olan bağımlılığının azaltılmasının ekonomik açıdan büyük önem taşıdığını vurgulayan Bayraktar, “Enerjide dışa bağımlılığı azaltmak, ülkemizin ekonomik dayanıklılığı açısından kritik bir konu. Bu dönüşüm, ekonominin tüm alanlarında köklü değişimleri beraberinde getirecek” ifadelerini kullandı.

Nükleer enerjinin de Türkiye’nin uzun vadeli enerji stratejisinde önemli bir yere sahip olduğunu belirten Bayraktar, “Emisyon olmadan elektrik üretmenin yollarından biri olan nükleer enerji, Türkiye için önemli bir seçenek” diye konuştu.

Türkiye’nin yenilenebilir enerji kapasitesini artırmaya devam ettiğini aktaran Bayraktar, sıfır atık ve enerji verimliliğinin de bu dönüşümün önemli parçaları olduğunu söyledi.

“Sıfır Atık, Türkiye’den Dünyaya Yayılan Güçlü Bir Çevre Vizyonudur”

Sıfır Atık Vakfı Başkanı ve COP31 Yüksek Düzeyli İklim Şampiyonu Samed Ağırbaş, toplantıda yaptığı değerlendirmede Sıfır Atık yaklaşımının uluslararası ölçekte oluşturduğu etkiye dikkat çekti.

Ağırbaş, “Londra temaslarımız kapsamında gerçekleştirdiğimiz Sıfır Atık Vakfı Bilgilendirme Toplantısı’nda, Sayın Bakanımız Alparslan Bayraktar ve Londra Büyükelçimiz Sayın Osman Koray Ertaş’ın katılımlarıyla Sıfır Atık vizyonumuzu ve COP31 sürecindeki önceliklerimizi değerlendirdik” dedi.

Sıfır Atık hareketinin Sayın Emine Erdoğan Hanımefendi’nin himayelerinde Türkiye’den dünyaya yayılan önemli bir çevre modeli haline geldiğini belirten Ağırbaş, “Sıfır Atık; kaynakların verimli kullanılması, atıkların azaltılması ve sürdürülebilir yaşam kültürünün güçlendirilmesi açısından küresel ölçekte karşılık bulan bir yaklaşım oldu” ifadelerini kullandı.

“Ortak Akılla Sürdürülebilir Çözümler Üretmeye Devam Edeceğiz”

COP31 sürecinde iklim eyleminin tüm paydaşların katkısıyla güçleneceğine vurgu yapan Ağırbaş, “İklim hedeflerine ulaşmak için kamu, özel sektör, akademi ve sivil toplum arasında güçlü iş birliklerine ihtiyaç var. Bilgi, deneyim ve ortak akılla sürdürülebilir çözümler üretmeye devam edeceğiz” diye konuştu.

Ağırbaş ayrıca Sıfır Atık Vakfı’nın yurt dışında yaşayan Türklerle iş birliklerini artırmayı hedeflediğini belirterek, Vakıf bünyesinde kurulacak kariyer merkeziyle gençlere uluslararası kuruluşlarda staj ve mentörlük imkanları sunulacağını ifade etti.

İstanbul’u Sıfır Atığın Küresel Merkezlerinden Biri Yapma Hedefi

Sıfır Atık Vakfı’nın çalışmalarına ilişkin bilgi veren Ağırbaş, İstanbul’un sıfır atık alanında küresel ölçekte örnek bir şehir olması için çalışmaların sürdüğünü belirtti.

Vakfın çevre, iklim ve sürdürülebilirlik alanlarında uluslararası iş birliklerini geliştirmeye devam edeceğini ifade eden Ağırbaş, Sıfır Atık Forumu gibi küresel buluşmalarla ortak çözüm üretme kapasitesinin güçlendirilmesinin hedeflendiğini kaydetti.